לימודי התמחות השתלת שיניים

תוכן עניינים
השתלת שיניים
השתלת שיניים

בעבר רופאים כלליים היו אחראיים על כל טיפולי השיניים שהתבצעו בלקוחות. במרוצת הזמן ועם התקדמות הטכנולוגיה תחום רפואת השיניים החלל להתמסד כתחום קליני נפרד ומהווה מסלול התמחות כירורגי שכולל תתי התמחויות כגון חלל הפה, בסיס גולגולת וכיו"ב . כיום לימודי רפואת שיניים נועדו להכשיר רופאים המתמקדים באזור הפה והלסת. כמו בכל תחומי הרפואה, גם בשדה רפואת השיניים ישנה חלוקה להתמחויות שונות: רפואת ילדים, אורתודנטיה, כירורגיית פה ולסת, מחלות בחלל הפה, השתלות שיניים ועוד ועוד.

מהי תוכנית הלימודים וההסמכה ברפואת שיניים?

משך זמן הלימודים לרפואת שיניים אורכת שש שנים.

תוכנית הלימודים מתחלקת לשלושה שלבים:

  • לימודים טרום רפואיים – אורכים שנה וכוללים בעיקר קורסים עיוניים הנלמדים בפקולטה למדעי הטבע ובבתי הספר לרפואה ולרפואת שיניים.
  • לימודים פרה קליניים – אורכים כשלוש שנים ובסופם הסטודנטים זכאים לתואר Med. Sc שמשמעו "בוגר במדעי הרפואה". הסטודנטים חייבים לעמוד ברף ידוע מראש של ציונים על מנת לעבור לשלב הלימודים הסופיים: הלימודים הקליניים.
  • לימודים קליניים – אורכים כשנתיים ובסופם מקבלים תואר M.D, תואר דוקטור לרפואת שיניים. הלימודים כוללים ברובם עבודה מעשית המתבצעת במתרפאים במחלקות הפקולטות השונות בשילוב הרצאות וסמינרים.

בתום השנה השלישית מקבלים תואר בוגר B.Med. Sc ברפואת שיניים ובתום שש שנות לימודים מקבלים תואר D.M.D, תואר דוקטור לרפואת שיניים. רוב המסיימים פותחים קליניקות פרטיות וחלקם מתמחים בתחומים שונים כגון השתלת שיניים ומוסיפים את תחומי ההתמחות לתואר הכללי שלהם.

מה ההתמחות בתחום הפריודונטיקה והשתלות דנטליות כוללת?

  1. להקנות לרופא השיניים ידע עיוני ומעשי בנושאי הפריודונטיום הבריא והחולה ברמה אנטומית, הסטולוגית, פיזיולוגית, ביוכימית וקלינית.
  2. הכרת המחלות והדרכים למניעה וטיפול בהן.
  3. הכרת יחסי הגומלין בין המחלות לפריודונטיות לבין מחלות פה אחרות.
  4. רכישת ידע בטיפול ראשוני וטיפול כירוגי נדרש.
  5. הקניית ידע עיוני בכל נושא השתלות השיניים (השתלות דנטליות).
  6. הקניית ידע לבדוק ולהכיר את סביבת השתל הדנטלי ומחלות סביבו.
  7. למידת המכשור הפריודונטלי.
  8. כירוגייה פריודונטלית כולל אבחון וטיפול במצבים שונים.

לימודי התמחות השתלת שיניים – היכן ניתן ללמוד זאת?

  • בארץ – תחום רפואת השיניים נלמד באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית בירושלים.
  • בחו"ל – למעשה ניתן ללמוד בכל העולם אולם הרוב הולכים ללמוד באיטליה או במדינות מזרח אירופה (צ'כיה, הונגריה, פולין, רוסיה וגרמניה).

התמחות בהשתלות שיניים בארץ או בחו"ל?

השתלת שיניים מהווים תחליף מלאכותי לשיניים. שתלים ושיניים תותבות משמשים למילוי מקומה של שן חסרה. השתלת שיניים מהווה את אחד הטיפולים הנפוצים ביותר המבוצעים במטופלים הנזקקים לכך. תחום השתלות השיניים צובר תאוצה בשנים האחרונות וזאת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת בנושא שמשנה את האופן בו מטופל חלל הפה ומשפר את סיכויי ההחלמה של המטופלים. בעבר סווג טיפול השתלת השיניים כקוסמטי וכיום מתייחסים אל תחום השתלות  השיניים כתחום בסיסי המשפר את אורח חייו של המטופל ותורם ואיכותם. בתום התמחות בתחום שיקום הפה (שיקום פרותטי – שתלים דנטליים, שיניים תותבות ועוד) ידע רופא השיניים לתת ייעוץ בתחום של אבחנה, קביעת תוכנית טיפולים, הערכה וביצוע של טיפול משקם בפה.

תחום השתלות השיניים אורכת בין 3.5 ל 5 שנים וניתן ללמוד במוסדות לימוד בארץ ובחו"ל.

למעשה, תחום רפואת השיניים בארץ ובחו"ל הינו תחום יוקרתי שנלמד ברמה גבוהה ביותר.
הבחירה באם ללמוד בארץ או בחו"ל נובעת בעיקר מתנאי הקבלה הגבוהים המבוקשים בארץ, משמע, לרוב, מי שלומד בחו"ל לא הצליח להתקבל ללימודי רפואה בארץ. מהלך תקופת הלימודים בארץ, בוחרים תחום התמחות מרכזי ובו מתמחים ואילו בחו"ל ניתן להתמחות בתחומים שונים, שלא קיימים בארץ. י
תרה מזו, רוב השיטות החדשניות, בעיקר בתחום השתלות השיניים, מומצאות בחו"ל ומובאות לארץ לאחר תקופה. רופא שיניים הבוחר להתמחות בחו"ל נחשף לשיטות חדשניות שעדיין לא הגיעו ארצה וכך רוכש יתרון יחסי על עמיתיו המתמחים בארץ.

היות ותחום השתלות השיניים מהווה הליך נפוץ הנוגע גם ברפואה האסטטית הרי שהוא מתפתח ומתקדם בקצב מטאורי ולכן כדאי לשלב גם לימודי התמחות בחו"ל, בתחום זה, על מנת להדביק את כל הטרנדים החדשים שמפותחים בעולם.

ניתן להבין כי תחום רפואת השיניים הוא תחום מגוון ורחב ששכרו בצדו. ככל שתחומי ההתמחות יהיו רחבים וחדשניים יותר כך יוכל הרופא המטפל לענות על צרכי מטופליו בצורה הטובה ביותר. כמובן ששילוב בין תחומי ההתמחות השונים יספקו הן לרופא המטפל והן למטופל בטחון בהליך המבוצע בו. ישנם הליכים שמשלבים מספר התמחויות על מנת להגיע לתוצאה כוללת מצוינת ועל כן חשיבות התמצאות הרופא בפרוצדורות השונות היא קריטית ועשויה לחסוך למטופל סבל וכאב רבים. לעניות דעתנו חשוב לשלב לימודים גם בארץ וגם בחו"ל על מנת לקבל את הידע על מכלול הפרוצדורות הקיימות בשוק ועל מגוון הטיפולים שניתן לבצע במטופל.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

קורסים מומלצים לבנות

קורסים לבנות ישנם קורסים לבנות אשר יכולים לשפר מיומנויות שונות ויעילות ביותר בנות רבות מחפשות תעסוקה לשעות הפנאי, אשר תכלול התעסקות בתחומים המעניינים אותן וכן פיתוח מיומנויות שונות. קורסים לבנות המוצעים על ידי גופים שונים יכולים להוות תעסוקה מצוינת לשעות הפנאי, וכן יקנו לכל אחת מהמשתתפות את הכלים הנדרשים להצלחה בתחום העשייה בו נוגע הקורס.

קרא עוד »

קורסים לבנים

ישנם קורסים מקצועיים רבים אשר יכולים להתאים לבנים מוסדות לימוד שונים בארץ מציעים קורסים לבנים, המאפשרים לכל אחד להשתלב במקצועות שונים, ולרכוש מקצוע אשר יסייע לו בעתיד, יעזור לו במציאת עבודה ויאפשר לו לעסוק בתחום המעניין אותו. אז אילו קורסים לבנים ניתן ללמוד במוסדות השונים? תכנות: ישנם מגוון רחב של קורסים לבנים בתחום התכנות, המאפשרים

קרא עוד »

קורס עיצוב גרפי

מה צריך לדעת על קורס עיצוב גרפי ואיך זה קשור להפקות דפוס עיצוב גרפי הוא אחד התחומים שבהם אפשר ליהנות מהזדמנויות עבודה רבות, גם במרחב הפיזי וגם במרחב הווירטואלי. עיצוב גרפי נדרש למעשה לכל עבודת דפוס או תצוגה דיגיטלית ויזואלית ונדרש גם במסגרת פרויקטים של הפקות דפוס וגם במסגרת פרויקטים של עיצוב ובנייה של אתרי

קרא עוד »