סטודנטים לרפואה – התמחות בסרטן העור

תוכן עניינים
סרטן העור
סרטן העור

סרטן העור הוא אחד מסוגי הסרטנים הנפוצים והמוכרים, אשר מתבטא בגידולים בעלי אופי ממאיר על פני העור. סוג סרטן זה שכיח בעיקר באנשים מעל גיל 55, אשר נחשפו תקופות ארוכות במהלך חייהם לאור השמש. אחד הגורמים העיקריים להופעה של סרטן מן הסוג הזה הוא חשיפה לקרינת ה- UV אשר מצויה בקרני השמש, כאשר המחלה נפוצה יותר בגברים, ומסוכנת יותר לאנשים בעלי אור בהיר אשר נחשפו לאור השמש ללא אמצעי הגנה. הטיפול בסרטן זה תלוי בסוג הסרטן, גילו של החולה, המיקום של הנגעים, וגם בהתחשב באם הסרטן הופיע בפעם הראשונה או שהוא תופעה חוזרת. הטיפול כולל בדרך כלל ניתוח להסרת הנגעים השונים וכימותרפיה מקומית, שכן גידולים אלו מגיבים בצורה פסיבית ביותר לטיפולי הקרנות. רופאים רבים אשר מתעניינים בשיטות הטיפול השונות, ובמנגנון ההתפתות של המחלה פונים להתמחות רפואית בסוג סרטן זה, והופכים לצוות המטפל בחולים אלו.     

 

לימודי רפואה והתמחות בסרטן העור

התמחות בסרטן העור מתחילה בלימודי רפואה בסיסיים. בישראל פועלים ארבעה בתי ספר לרפואה המציעים מסלול לימודים בן 7 שנים: הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, הפקולטה באוניברסיטת תל אביב, הטכניון, והפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית. נוסף על כך, קיימת פקולטה לרפואה גם בצפת, שהיא שלוחה של אוניברסיטת בר אילן, אליה יכולים להתקבל רק בעלי תואר ראשון, ומסלול הלימודים בה אורך 4 שנים.

במהלך הלימודים לומדים הסטודנטים תכנים עיוניים וצוברים מידע בנושאי האנטומיה והפיזיולוגיה של גוף האדם, מחלות ופציעות, מתן עזרה ראשונה ועוד. הלימודים גם כוללים התנסויות מעשיות בבתי החולים השונים, והתנסויות שונות ביחסי רופא חולה, התנהלות עם חולים במחלות כרוניות ועוד. בתום הלימודים יוצאים הסטודנטים לשנה של סטאג' בבתי החולים השונים, בה הם לומדים כיצד מתנהל הליך קבלת החולה, והטיפול בו בשטח, ובתום תקופת הסטאג' בוחר כל אחד מן הסטודנטים בהתמחות בתחום אשר מעניין אותו.

אחת מן ההתמחויות בהן בוחרים הסטודנטים היא התמחות בסרטן העור. על מנת להתמחות בתחום זה יש לעשות התמחות ראשונית ברפואת עור, ללמוד על המחלות השונות, ולבסוף להתמחות באופן הטיפול במחלה. במהלך ההתמחות לומדים הרופאים את אופן פעולת מנגנון המחלה, כיצד היא נוצרת, צורת ההתפשטות שלה בגוף, הגורמים השונים אשר משפיעים על פרוץ המחלה, צורות הטיפול השונות בהתחשב בפרמטרים השונים ועוד. עוד לומדים הרופאים כיצד להתייחס לחולים במחלה קשה, כיצד ליידע ולעדכן את החולה על מצבו הבריאותי, וכמובן כיצד להתייחס ולטפל בחולים סופניים. לאחר ההתמחות יוצאים הרופאים המומחים לכנסים במדינות שונות בעולם בנושאים שונים הקשורים למחלה, ולומדים על שיטות הטיפול החדשניות ביותר, ואופן הפעולה עם המכשור החדיש ביותר אשר נועד לטפל בין היתר גם בסרטן זה.

הסיבות לבחירת התמחות זו

רופאים אשר בוחרים להתמחות בסרטן העור, לרוב בוחרים התמחות זו מהסיבות הבאות:

  • עניין רב במנגנון הפעולה של המחלה, באופן התפתחותה, ובצורות הטיפול השונות אשר יכולות לסייע למגר אותה.
  • רצון אמיתי וטהור לסייע לאנשים החולים במחלות קשות כמו מחלת הסרטן, לטפל ולהציל את חייהם במידת האפשר, או, אם המחלה אינה ניתנת לריפוי, להיות שם ברגעים הכי קשים, והעניק להם את הטיפול המסור עד לרגעי המוות.
  • רצון לחקור ולפתח תרופות וטיפולים שונים, אשר יהיו יעילים יותר לטיפול במחלה ובסימפטומים הנלווים לה, ויחד עם זאת יהיו בעלות תופעות לוואי מינימאליות.

התמחות ועבודה

המומחים אשר סיימו התמחותם ברפואת עור, והתמקצעות במחלת הסרטן, יכולים להתברג במחלקות הפנימיות והאונקולוגיות בבתי החולים השונים, במרפאות העור השונות, ובקליניקות פרטיות.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

קורס בטיחות

אודות קורס בטיחות קורס ממונה בטיחות בעבודה מנוהל באישור של משרד העבודה. מטרת הקורס היא להכשיר עובדים לתפקידי ממוני בטיחות בארגון, במפעל או בחברה בה הם מועסקים. קהל היעדים העיקרים של קורס בטיחות כוללים את הבאים: טכנאים הנדסאים ומהנדסים בעלי תואר ראשון במדעי הטבע והטכנולוגיה ממוני בטיחות עם ניסיון של מעל שנתיים הלימודים מותנים במעבר

קרא עוד »

סטודנטים לרפואה – התמחות בסרטן העור

סרטן העור הוא אחד מסוגי הסרטנים הנפוצים והמוכרים, אשר מתבטא בגידולים בעלי אופי ממאיר על פני העור. סוג סרטן זה שכיח בעיקר באנשים מעל גיל 55, אשר נחשפו תקופות ארוכות במהלך חייהם לאור השמש. אחד הגורמים העיקריים להופעה של סרטן מן הסוג הזה הוא חשיפה לקרינת ה- UV אשר מצויה בקרני השמש, כאשר המחלה נפוצה

קרא עוד »

אוניברסיטת בן גוריון מנהל עסקים

אוניברסיטת בן גוריון מנהל עסקים מעוניינים ללמוד לתואר שני אוניברסיטת בן גוריון? תואר שני במנהל עסקים או בשמו המקצועי MBA – (‏Master of Business Administration‎). התואר מיועד להכשיר את התלמידים לתפקידים בדרגים שונים בארגונים ציבוריים ועסקיים. מידע נוסף עבור אוניברסיטת בן גוריון מנהל עסקים אלו הדרישות הכניסה לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון שנגב: ממוצע ציונים של 82 ומעלה בתארים: כלכלה, סטטיסטיקה, מדעי

קרא עוד »