חברת קייטרינג חלבי או מלצרות – היכן עדיף לעבוד בזמן לימודי תואר?

תוכן עניינים

עסקי מסעדנות מטבעם מספקים מוצר אחד: אוכל. פשוט….. זהו שלא!

אמנם המזון המוגש מהווה את הסיבה העיקרית בה בוחרים הסועדים לשבת במסעדה מסויימת או להזמין את הקייטרינג הספציפי לאירוע שלהם הרי שאם הצוות ההיקפי, משמע מלצרים, מנהלי משמרת, מנקים וכו', לא ינעימו את זמנם של הסועדים המסעדה או חברת הקייטרינג יאבדו את לקוחותיהם מהר מאד. בעלי עסקי האוכל, באשר הם, תלויים הן בשף מצויין שבונה את תפריטי האוכל ומבשל אותם ברמה הגבוהה ביותר ובאותה הנשימה תלוי בצוות העובדים המתפעל את ההגשה בפועל, ביום האירוע.

ולכן בחירת הצוות ההיקפי לא נופל בחשיבותו מרמת המזון המוגש בעת האירוע או האירוח.

אנו נתמקד במאמר זה בצוות המשמעותי ביותר לחברות קייטרינג ומסעדנות – המלצרים.

מהם תפקידי המלצר בחברות קייטרינג חלבי ובמסעדות

תפקיד המלצר, בפשטות, הינו הגשת מזון ומשקאות לסועדים בעת שהות במסעדה או באירועים משמחים אליהם הוזמנו חברות קייטרינג להכנה והגשת מזון.

המלצר מהווה את הפנים של בית העסק כלפי הסועד. עיקר עבודת המלצרות באה לידי ביטוי בשיווק המזון שמוגש במסעדה או בקייטרינג המוזמן ובהגשתו למוזמן או לסועד. המלצר מלווה את הסועדים מרגע כניסתם לאירוע ועד לתומו.

נציג נקודות דומות ושונות בעבודת המלצרות במסעדה ובאירועים בהם מוזמן שירות קייטרינג:

  • עריכת השולחנות – במסעדה אחראי המלצר על ארגון השולחן לקבלת לקוחות.
    באירועים אליהם מוזמן קייטרינג חלבי ארגון השולחן נעשה על פי רוב על ידי חברה חיצונית.
  • הסבר לסועדים על המנות המוגשות ומתן המלצות למנות ספציפיות – בניגוד למסעדה בה הסועדים מקבלים תפריט בעת הגשה באירוע על ידי חברת קייטרינג המזון מוגש על גבי מגשי אירוח או מגשים מסתובבים הנישאים בידי המלצרים. בכל סוגי ההגשה, הן בהגשה לשולחן והן באירוח בעזרת מגשי אירוח, המלצרים ימליצו על המנות המוגשות וחייבים להיות בקיאים במרכיבי המזון המוגשים.
  • רישום הזמנת המנות הנבחרות על ידי הסועדים – במסעדה הרישום מדוייק ומתבצע בעת לקיחת הזמנה מהלקוח. בשירותי קייטרינג המציג מגשי אירוח לסועדים האורחים המזון מוצג או מוגש ללקוח על ידי מגשי אירוח מסתובבים או מוצגים בעמדות הגשה נייחות והאורח בוחר באם לטעום את המזון המוגש או לאו.
  • קישור בין באורח למטבח – בשתי סוגי ההגשה באם לאורחים יש בקשה ספציפית הוא יפנה אל המלצר הנוכח במקום ויצפה ממנו לדבר עם המטבח בשמו.
  • בקיאות במרכיבי המזון המוגשים – במסעדה ישנו תפריט המכיל את המאכלים המוגשים במקום. בעת הגשה בעזרת חברת קייטרינג באירוע בקיאות המלצר במנות המוגשות היא קריטית היות והתפריט משתנה מיום ליום על פי דרישות הלקוח והמוזמנים אינם יודעים למה לצפות. אם ניקח לדוגמא קייטרינג חלבי המכיל סוגי מזון רבים ומגוונים ומכיל מגשי דגים, מגשי קישים, מגשי פירות ועוד ועוד הרי המבחר עצום ומגוון והמלצר צריך להפגין בקיאות בכולם.
  • תזמון ההזמנות במטבח – בעת הזמנה מהתפריט במסעדה בתזמון הוא קריטי ומתווה את ציר הזמן של הארוחה כולה. בעת הגשה באירוע הנעזר בשירותי קייטרינג חלבי ובמגשי אירוח כל המזון מוגש בתחילת האירוע על מגשי אירוח סטטיים או מסתובבים והתזמון נעשה רק במעברים בין אפרטיפים, מנות עיקריות וקינוחים.
  • הגשה – ההגשה במסעדה היא לשולחן סועדים. ההגשה באירועים היא בעזרת מגשי אירוח לאירועים המוגשים ללקוח באופן אישי ולא לשולחן מרכזי שהזמין מתפריט. מגשי האירוח מוזמנים מראש ואינם ניתנים לבחירת הסועדים אולם מכילים מגוון עצום של מאכלים כך שכל אורח מוצא את המאכלים הערבים לחיקו ביניהם.
  • פינוי השולחן וניקיונו בעת האירוע ולאחריו – הן במסעדות והן באירועים המזמינים שירותי קייטרינג חלבי לאירועים ניקיון העמדה ותחזוקה לאורך כל האירוע חלה על כתפי המלצרים. לעתים מגבים את המלצרים עובדי פיקולו או חברת ניקיון המשלימים את העבודה.
  • הסדרת תשלום – במסעדות המלצר אחראי על הסדרת התשלום ואילו במפגשים בהם מוזמן קייטרינג לאירועים התשלום מוסדר למפרע על ידי המזמין טרם האירוע.
  • הכרת טעמו האישי של הסועד – במסעדה המלצר שואל ומעניין בטעמו של הסועד וכך מסייע לו להזמין ואילו בעת הגשה בעזרת מגשי אירוח לאירועים המזון מוגש ופרוס לפני הלקוח והוא בוחר על פי טעמו האישי.
  • הנעמת זמן הסועדים – הן במסעדה והן באירוע הנעזר בהגשת מגשי אירוח לאירועים המלצרים חייבים להנעים את זמנו של הלקוח ולספק לו חוויה נעימה.
  • טיפים – בניגוד למסעדה בה הסועדים משלמים טיפים ספציפית למלצר ששירת אותם באירוע שנעזר בשירותי קייטרינג מזמין האירוע משל טיפ כולל לכל המלצרים ללא קשר לרמת השירות של מלצר ספציפי זה או אחר.

ניתן לסכם כי עבודת המלצרים היא קריטית וחשובה לבית העסק. המלצרים מהווים את פניו של בית העסק ופנייה חוזרת אליו תלוייה רבות ברמת השירות הניתנת בעת הארוחה ועל כן חשוב כי בעל העסק יקפיד הקפדה יתרה על בחירת המלצרים העובדים מטעמו.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

קורס סופרי סתם

קורס סופרי סתם – מה הם תנאי הלימודים? סופר סתם הוא מקצוע שמחייב ידע מקצועי רב, אבל עוד יותר מידע מקצועי, חייב כל סופר סתם להכיל בתוכו את הלך הרוח המתאים לעסוק במשימה הקדושה הזאת של כתיבת ספרי תורה, מזוזות וכתבי קודש וביצוע הכתיבה בצורה שהיא לא פחות ממושלמת, גם כשהיא כרוכה בכתיבה של מאות

קרא עוד »

קורסים לבנים

ישנם קורסים מקצועיים רבים אשר יכולים להתאים לבנים מוסדות לימוד שונים בארץ מציעים קורסים לבנים, המאפשרים לכל אחד להשתלב במקצועות שונים, ולרכוש מקצוע אשר יסייע לו בעתיד, יעזור לו במציאת עבודה ויאפשר לו לעסוק בתחום המעניין אותו. אז אילו קורסים לבנים ניתן ללמוד במוסדות השונים? תכנות: ישנם מגוון רחב של קורסים לבנים בתחום התכנות, המאפשרים

קרא עוד »

לימודי נהיגה

כל מה שרצית לדעת על לימודי נהיגה כמעט כל מבוגר ישראלי מחזיק ברישיון נהיגה, ולשם כך יש כמובן ללמוד נהיגה, ונפתח במעט רקע רישיון נהיגה הוא אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר של הארנק של כל אחד מאתנו, ובצדק. בסופו של דבר, עיקר התחבורה בעולם שבו אנחנו חיים היא תחבורה ברכב פרטי, וכל אחד מאתנו צריך את

קרא עוד »

לימודי מנעולן – מדוע כדאי ללמוד להיות מנעולן?

תחום המנעולנות זוכה לביקוש גבוה והופך בשנים האחרונות לאפיק לימודים בולט ופופולארי. התחום נשען על עקרונות של מקצועיות, בטיחות ואמינות והוא מבטיח הכשרה של אנשי מקצוע איכותיים. השאלה העיקרית היא מדוע כדאי ללמוד את התחום הזה ואילו יתרונות הוא מציע. להלן מספר סיבות שיכולות לשפוך אור על הנושא: א. קריירה – המטרה של לימודים מקצועיים

קרא עוד »