כמה עולים קורסים באוניברסיטה

תוכן עניינים

רבים מאתנו מעוניינים בלמידת תואר שלם או מספר קורסים באוניברסיטה

קורסים אוניברסיטאיים מוצעים לנו לרוב במסגרת לימודים לתואר, אולם ישנם כמה קורסים בכל אוניברסיטה אשר ניתן ללמוד גם מבלי להירשם למסלול לתואר. בין אם אנו לומדים לתואר ובין אם אנו מעוניינים בלמידת קורס אחד בלבד, חשוב לדעת מה משפיע על מחיר קורסים באוניברסיטה וכמה יעלה לנו בסופו של דבר קורס שכזה.

אז מה משפיע על מחיר קורסים באוניברסיטה?

  • במסגרת תואר או לא: הדבר בעל ההשפעה הגדולה ביותר על מחיר קורסים באוניברסיטה הינו האם הקורסים הינם חלק מתואר או לא. כאשר אנו נרשמים לתואר, ברוב המקרים נחויב בשכר לימוד שנתי, אשר אינו מושפע משמעותית מכמות הקורסים שאנו לוקחים באותה שנה, כך שיכול להיות שעבור כל שלוש השנים של התואר נשלם כ11,000 ₪, אך בכל שנה נלמד כמות שונה של קורסים. כאשר אנו לוקחים קורסים שלא במסגרת תואר, אלא בתור אנשים פרטיים שמגיעים ללמוד רק קורס אחד, לרוב נצטרך לשלם סכומים גבוהים יותר עבורם כאשר הסכומים נעים בין 1,000-2,000 ₪ לקורסים רגילים, וכן ישנם קורסים ומסלולים אחרים בהם נשלם פחות, והם יפורטו בהמשך.
  • תואר ראשון או שני: גם בין התארים השונים אנו רואים הבדל במחיר קורסים באוניברסיטה, כאשר לרוב נשלם עבור תואר ראשון משמעותית פחות מאשר הסכום שנשלם עבור התואר השני. תואר ראשון עולה ברוב האוניברסיטאות בין 11,000-14,000 שקלים, בעוד שתואר שני יכול לעלות כבר 20,000 שקלים ואף יותר. גם כאן אנו רואים השפעה מעטה של מספר הקורסים בתואר, ולרוב לא נשלם על הקורסים בנפרד אלא רק שכר לימוד שנתי.
  • קורסים בודדים או חלק מתוכנית הלימודים: פעמים רבות סטודנטים צריכים להשלים קורסים מתארים אחרים או לחזור על קורסים מסוימים. קורסים אלה אינם נכללים בתשלום שכר הלימוד, ועל הסטודנט יהיה לשלם עליהם בנפרד. בעוד קורסים מסוג זה אינם עולים כמו קורסים שאינם נכללים בתואר, הם עדיין עולים יותר מהחלק היחסי של כל קורס בשכר הלימוד השנתי, ולרוב נצטרך לשלם עליהם כ1,000 ₪ לקורס.
  • מסלול לימודים: רבים מהסטודנטים עוברים ממסלול לימודים אחד למסלול לימודים אחר, כך שהם לא צריכים לבצע את כלל הקורסים במסלול הלימודים החדש היות וביצעו אותם כבר בעבר, ולעיתים קרובות עליהם להשלים קורסים שלא למדו עדיין. במקרים אלו, ישלמו התלמידים מחיר מוזל על הקורסים אותם הם צריכים לעבור. כמו כן, ישנן אוניברסיטאות המאפשרות לתלמידים להשתתף בקורסים שאינם קשורים לתואר שלהם כלל גם במחיר מוזל, כך שהם אינם צריכים לשלם את המחיר המלא המוצע לכלל האוכלוסייה בכדי ללמוד את הקורס.
  • קורסים מיוחדים: ישנם קורסים אשר מקבלים מימון חיצוני למען קידום נושא מסוים כגון קורסים באקולוגיה, בהתנהלות כלכלית וכדומה. קורסים אלו מקבלים תקציב מגופים חיצוניים לאוניברסיטה בכדי להפוך אותם לנגישים יותר לכלל האוכלוסייה, ולכן נוכל ליהנות מקורסים אלו במחירים מוזלים ולעיתים אף ללא תשלום כלל. כמו כן, ישנם קורסים אשר האוניברסיטה מציעה לעובדיה, תלמידיה ולעיתים אף לציבור הרחב בחינם מתוך אינטרס של האוניברסיטה לקדם נושא מסוים, בין אם הוא מסייע לאוניברסיטה ובין אם הוא מייצג את עמדתה בנושאים שונים.
קורסים באוניברסיטה
קורסים באוניברסיטה

מחיר קורסים באוניברסיטה מושפע מגורמים רבים

הגורמים הרבים המשפיעים על מחיר קורס באוניברסיטה יוצרים מצב בו מחיר הקורסים נע בטווח רחב של בין 300-2,000 ₪, כאשר ישנם קורסים זולים יותר או יקרים יותר מטווח מחירים זה. כאשר אנו בודקים אפשרות להשתתפות בקורסים באוניברסיטה, חשוב שנכיר את הגורמים המשפיעים על מחירם ואת המחיר הסופי האפשרי.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

קורס משכנתאות

קורס יועצי משכנתאות יכול לפתוח בפניכם אופקים חדשים תחום ייעוץ המשכנתאות הוא חם ביותר בשוק כיום. הרבה מאוד אנשים שלוקחים משכנתא מעוניינים בייעוץ מקדים על ידי אנשים שיכולים לסייע להם לבחור במשכנתא עם תנאי החזר וריבית שמתאימים להכנסותיהם הכלכליות. למידה של תחום המשכנתאות מתאימה לכל אדם שתחום הכלכלה מושך אותו. היא מתאימה במיוחד לאנשים שמעוניינים

קרא עוד »

קורס מפעיל ציוד הרמה

בכל מחסן לוגיסטיקה ישנו ציוד הרמה ומכונות מיוחדות המאפשרות פריקה, טעינה וסידור של ציוד. מכונות אלו דורשות הפעלה מיומנת ומקצועית. על מנת להפעיל את המכונות יש לעבור הסמכה בקורס המוסמך לכך. לאחר הקורס ניתן להשתלב בשורה ארוכה של תפקידים בתחומים הבאים: מחסנאות תפעול לוגיסטיקה שינוע הצורך בהרמת ציוד כבד תקף במשקלים גדולים וקטנים. יש מקרים

קרא עוד »

מסלול לימודים הפופולאריים בישראל

סטודנטים בישראל יכולים להצטרף למסלולים רבים ולבחור קריירה לפי תחומי עניין, העדפות אישיות וכישורים. במאמר הבא נסביר מהם המסלולים הפופולאריים ונביא מידע מעשי שיכול לעזור בהרשמה לימודים הם הדרך הטובה ביותר לייצר יתרון וערך מוסף בשוק עבודה דינאמי, תחרותי וגלובאלי. המטרה של הלימודים היא להביא לידי ביטוי את היכולות של הסטודנט, מבלי לוותר על פיתוחו

קרא עוד »

קורס המרת קלטות וידאו – איך למצוא קורס מתאים?

מחפשים מקצוע חדש, שהוא לא מורכב מדי ללימוד וגם יכול לפתוח בפניכם עולם שלם של אפשרויות תעסוקה והתפתחות אישית ומקצועית? לימודי המרת קלטות וידאו יכולים להיות בדיוק הפתרון בשבילכם. מה זה בדיוק אומר? מהם מרכיבי ומאפייני התפקיד ומי יכול להשתלב בעבודה זאת? על כך בשורות הבאות. מהי המרת קלטות וידאו? עד לפני שני עשורים, כל

קרא עוד »