לימודי מפעיל מלגזות

תוכן עניינים

מפעיל מלגזות יכול להשתלב בשורה ארוכה של תפקידים במגזר הפרטי, התעשייתי והציבורי. זהו תפקיד מאתגר ומתגמל עם אפשרויות קידום רבות. במהלך העבודה מתמודד המפעיל עם דרישות מיוחדות, נותן מענה על צרכים באתרי בנייה, ועומד לרשות לקוחות, קבלנים ונותני שירות.

המפעיל הוא איש מקצוע מומחה שעובר הדרכות מיוחדות וחפיפות על הכלים המתקדמים בעולם. יחד עם זאת, על מנת לעסוק במקצוע כזה, יש צורך בלימודים וקבלת תעודה.

תנאי קבלה ונושאי לימוד עיקריים

משרד התחבורה הוא זה שאחראי על הכשרת מפעילי ציוד מכני הנדסי בישראל. כמו קורסים אחרים בתחום, גם לימודי מפעיל מלגזות נערכים בפיקוח של משרד התחבורה. זהו קורס המיועד לנהגים שיש ברשותם רישיון נהיגה דרגה 1 לפחות – רישיון נהיגה לטרקטור. המטרה של הקורס היא להעניק ידע עיוני ומעשי, תוך מתן הסברים מקיפים על החוקים, כללי הנהיגה, כללי העמסה ופריקה והוראות הבטיחות. הקורס מבוסס על מפגש בין כלים תיאורטיים לצבירת ניסיון, ובו המפעיל לומד כיצד לנצל לטובתו עקרונות מתחום הפיזיקה, המכאניקה וההידראוליקה.

על פי התקנות בחוק, אדם בישראל לא יכול לנהוג או להפעיל מלגזות, אלא אם כן קיבל הדרכה לפי תכנית שאישרו רשות הרישוי והאגף לפיקוח על העבודה במשרד המסחר והתעסוקה. מעבר לכך, התקנה דורשת היתר מאת רשות הרישוי לצורך נהיגה או הפעלה של כלים מן הסוג הזה. לצד רישיון הנהיגה שהוזכר צריך מועמד לקורס להציג גם טופס בקשה לרישיון להיתר נהיגה, המונפק באחת מתחנות הצילום המורשות על ידי רשות הרישוי.

השתלמות, רענון וקבלת היתר

אלו המסלולים ומשך הלימודים של קורס מלגזות:

א. השתלמות חד יומית – מסלול כזה מתאים למשתלם שעבר השתלמות על ידי כל גורם שהוסמך לכך על ידי משרד התחבורה. מסלול הלימודים כולל 15 שעות, שבתוכן נספרות גם 5 שעות מעשיות.

ב. השתלמות תלת יומית – זה מסלול המתאים למי שלא עבר השתלמות או ביצע אותה לאחר תאריך 17.8.05.

ג. רענון שנתי – מי שמחזיק בהיתר להפעלת מלגזה צריך לעבור רענון שנתי. הרענון מיועד רק למי שיש ברשותו היתר המופיע בתוך רישיון הנהיגה. הרענון מחויב על פי החוק אחת לשנה, והוא נמשך 6 שעות, הכוללות 3 שעות מעשיות. כמו שאר המסלולים, גם הרענון מתבצע במוסדות שהוכשרו לכך מטעם משרד התחבורה וגורמים רלוונטיים אחרים.

רק תלמיד שעובר בהצלחה את הבחינה העיונית והמעשית של הקורס מקבל היתר להפעלת מלגזה. עם קבלת ההיתר ניתן לפנות אל חברות העוסקות בתחום, או להיעזר בשירותים ציבוריים לצורך איתור תפקיד דומה. הקורס עצמו אינו קשה, אך נדרשת רמה גבוהה של מעורבות ומחויבות, על מנת לעבור אותו בהצלחה וללא עיכובים מיותרים.

לסיכום, לימודי מפעילי מלגזות מתאימים עבור גברים ונשים בכל הגילאים, המחזיקים ברישיון נהיגה בדרגה 1, ורוצים להשתלב בתחום.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

תואר שני באבחון לקויות למידה

אבחון לקויות למידה, בדגש על לקויי שמיעה, הוא אחד התחומים החינוכיים החשובים בעולמנו כיום עבור מי שעובד בתחום החינוך, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על כל מה שנוגע ללקויות למידה וללקויי שמיעה, חינוך הוא שליחות. אי אפשר לעבוד בחינוך, עם כל המחויבות המפרכת והקשיים השונים הכרוכים בכך, מבלי לחוש שליחות אמיתית לתחום, והדבר משמעותי פי

קרא עוד »

עבודה בתור מטפלת סיעודית

הכירו את המטפלת הסיעודית מטפלת סיעודית היא אחת מבעלות המקצוע הכי סבלניות שיש. המטפלת הסיעודית נמצאת שם בשביל חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה, בני הגיל השלישי או אנשים שצריכים עזרה סיעודית בגלל שעברו תאונה מסוימת או שהם מוגבלים באופן כזה שלא מאפשר להם קיום עצמאי לחלוטין. המטפלת הסיעודית היא מטפלת שאחראית לעזור לאותם אנשים בכל מה

קרא עוד »

קורס עיצוב גרפי

מה צריך לדעת על קורס עיצוב גרפי ואיך זה קשור להפקות דפוס עיצוב גרפי הוא אחד התחומים שבהם אפשר ליהנות מהזדמנויות עבודה רבות, גם במרחב הפיזי וגם במרחב הווירטואלי. עיצוב גרפי נדרש למעשה לכל עבודת דפוס או תצוגה דיגיטלית ויזואלית ונדרש גם במסגרת פרויקטים של הפקות דפוס וגם במסגרת פרויקטים של עיצוב ובנייה של אתרי

קרא עוד »