אילו לימודי נהיגה נחוצים לנהג בחברת הסעות?

תוכן עניינים

[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"]

חברת הסעות
חברת הסעות

העבודה בחברת הסעות, יכולה להיות עבודה מעניינת מאד ואף משתלמת. הנהגים של חברות ההסעות מקבלים הזמנות לנסוע בכל רחבי הארץ, להיפגש עם אוכלוסיות שונות, וכמובן לזכות לתנאים נוחים מאד בעבודה שלהם. עם זאת, חשוב מאד לזכור, כי בכדי להיות נהגים בחברת הסעות, עליכם להוציא רישיון נהיגה מתאים לצורך נהיגה ברכב ציבורי. בעניין זה, רכב ציבורי הוא כל רכב שהנוסעים בו משלמים כסף תמורת הזכות לנסוע בו. חשוב מאד להבין אילו לימודי נהיגה עליכם לעבור בכדי להיות נהגים בחברת הסעות, ומה ההבדל בין סוגי הרכבים השונים.

כל המידע על לימודי הנהיגה לפני במתחילים לחפש עבודה בחברת הסעות

  • לימודי נהיגה לרכב ציבורי – לעניין זה, אין הבדל בין אוטובוסים, מיניבוסים ומוניות. אלו הם לימודים שכל אדם שמתכוון לנהוג ברכב ציבורי חייב לעבור. בכדי להתחיל בלימודים על הנהג להיות לפחות בין 20 ו 6 חודשים, להיות עם וותק רישיון של שנתיים לרכב פרטי, להיות עם השכלה של 8 שנים לפחות, וכן לשלוט בשפה העברית או הערבית. יש לציין, כי מדובר על לימודים תיאורטיים מקיפים שכוללים בין השאר חומרים של בטיחות בדרכים, ידיעת הארץ, הגשת עזרה ראשונה, לימודי חברה ותחבורה, תקנות כיבוי אש, לימודי אנגלית, וכן השתלמות נהיגה מונעת. מדובר על מסלול לימודים בהיקף של 154 שעות, כך שיש לפנות עבורם את הזמן המתאים. בסיום, יש לעבוד בחינה כפולה – אחת של משרד התחבורה, והשנייה של משרד העבודה. לאחר מכן, יתבצע גם מבחן נהיגה מעשי, בהתאם לסוג הרכב הרלוונטי – מונית, מיניבוס או אוטובוס.
  • לימודי נהיגה לרכב של הסעות ילדים – במקרה שבו אתם מעוניינים להסיע רכב שישמש להסעות ילדים, חשוב להבין שמסלול הלימודים הוא מעט שונה. ראשית, אי אפשר לעבור ישר ממצב שבו אתם נהגים של רכב פרטי או משאית, למצב שבו אתם נהגים של רכב להסעות ילדים. יש צורך קודם כל להוציא רישיון לרכב ציבורי, ורק לאחר מכן אפשר לעבור את מסלול הלימודים הרלוונטי להסעות ילדים. כמו כן, על הנהג להיות בעל ותק של רישיון נהיגה (לפחות ברמת רכב פרטי) של חמש שנים לפחות. יש לציין, שמעבר להשתלמות הנדרשת בנושא, על האדם שמשמש כנהג להסעת ילדים, להוציא כל חמש שנים תעודת יושר מהמשטרה, וכן להכיר ולעמוד בתקנות למניעת עבירות מין.
  • לימודי נהיגה לרכב ציבורי ומשאית – זהו מסלול ייחודי אשר פותח עבור נהגים שרוצים בעצם לחסוך בזמן, שכן הם מעוניינים להתמחות בכמה שיותר סוגי רכב. בהזדמנות זו, הנהג לומד ומקבל רישיון הן עבור רכב ציבורי, והן עבור משאית קלה. התנאים הם אותם התנאים של לימודי נהיגה לרכב ציבורי, אך משך הלימודים הוא כמובן ארוך יותר, וישנם מבחנים מעשיים בהתאם לרכבים עליהם תרצו לקבל רישיון.

מגוון של אפשרויות

חשוב מאד לציין, כי במידה ואתם רוצים לקחת חלק בחברת הסעות איכותית, אתם מחויבים להחזיק ברישיון תקף, לעמוד בתנאי ההרשמה ללימודים ולעבור את הבחינות בהצלחה – שכן אף חברת הסעות אשר מכבדת את עצמה, לא מוכנה להעסיק נהגים ללא רישיון.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

קורסים נוספים לנוחיותכם:

כמה עולים קורסים באוניברסיטה

רבים מאתנו מעוניינים בלמידת תואר שלם או מספר קורסים באוניברסיטה קורסים אוניברסיטאיים מוצעים לנו לרוב במסגרת לימודים לתואר, אולם ישנם כמה קורסים בכל אוניברסיטה אשר ניתן ללמוד גם מבלי להירשם למסלול לתואר. בין אם אנו לומדים לתואר ובין אם אנו מעוניינים בלמידת קורס אחד בלבד, חשוב לדעת מה משפיע על מחיר קורסים באוניברסיטה וכמה יעלה

קרא עוד »

לימודי נהיגה

כל מה שרצית לדעת על לימודי נהיגה כמעט כל מבוגר ישראלי מחזיק ברישיון נהיגה, ולשם כך יש כמובן ללמוד נהיגה, ונפתח במעט רקע רישיון נהיגה הוא אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר של הארנק של כל אחד מאתנו, ובצדק. בסופו של דבר, עיקר התחבורה בעולם שבו אנחנו חיים היא תחבורה ברכב פרטי, וכל אחד מאתנו צריך את

קרא עוד »