קורס סופרי סתם

תוכן עניינים

קורס סופרי סתם – מה הם תנאי הלימודים?

סופר סתם הוא מקצוע שמחייב ידע מקצועי רב, אבל עוד יותר מידע מקצועי, חייב כל סופר סתם להכיל בתוכו את הלך הרוח המתאים לעסוק במשימה הקדושה הזאת של כתיבת ספרי תורה, מזוזות וכתבי קודש וביצוע הכתיבה בצורה שהיא לא פחות ממושלמת, גם כשהיא כרוכה בכתיבה של מאות אלפי אותיות ומאות אלפי סימנים נוספים ברמת דיוק שאינה ניתנת לפשרה. בהתאם לכך, כאשר אתם מצטרפים ללימודים במסגרת קורס סופרי סתם, חשוב שתדעו מספר פרטים חשובים על תנאי הלימודים או נכון יותר על תנאי הקבלה ללימודים.

מי יכול להצטרף לקורס?

הצטרפות למסגרת לימודים של קורס סופרי סתם היא אפשרות שפתוחה בפני כל אדם שמעוניין בכך. תנאי הקבלה אינם עוסקים בניסיון קודם, בהשכלה קודמת או בתעודות קודמות. יחד עם זאת, הם בהחלט מחייבים א' ידיעה ושליטה מלאה בקריאה ובכתיבה בשפה העברית, ב' אמונה יהודית גדולה ומילוי תרי"ג מצוות וג' הבנה והפנמה של המעמד הקדוש של מלאכתו של סופר הסתם. מדוע דווקא אלו נקבעו כתנאי הקבלה לקורס? ובכן, בראש ובראשונה כתיבת סתם היא משימה של שפה ושל קדושה. בהתאם לכך, כל אדם המבקש להשתלב בתחום חייב להציג יכולות גבוהות בשני המישורים הללו, הן בהיבט של שליטה בשפה העברית ובשפה התנ"כית והן בהיבט של חיבור לקדושה של המשימה והמוכנות והרצון לעמוד בקדושה זאת באופן מלא ובלתי מתפשר.

היכן אפשר ללמוד את הקורס?

קורס סופרי סתם מוצע כיום על ידי מוסדות לימוד שונים, שחלקם מצויים במסגרות תורניות כמו ישיבות גדולות וחלקם במסגרות לימודיות בתחום מקצועות התורה. מוסדות אלה מוגדרים מלכתחילה כמוסדות הפתוחים לקהל הרחב עם רצון לאפשר לכל יהודי לעסוק במקצועות התורה, זכות המוקנית לכל יהודי באשר הוא. כל שצריך הוא לוודא שאותו יהודי אכן עומד בקריטריונים ובתכונות האישיות שיאפשרו לו לבצע את מלאכתו של סופר הסת"ם בצורה מקצועית ומוקפדת על פי כללי התורה וזהו למעשה האלמנט היחיד הנבדק כחלק מתנאי הקבלה ללימודים במוסדות אלה.

האם יש עבודה בתחום?

התשובה היא בהחלט כן. כתיבת סת"ם נחשבת למקצוע מכובד מאוד בדת היהודית וכותבי סת"ם זוכים לכבוד רב בקרב הקהילה בה הם יושבים. אבל עוד מעבר לכך, הצורך בכתבי קודש אינו תם לעולם ולאור המקצועיות הרבה הנדרשת, גם היצע כותבי הסתם הוא נמוך יחסית, מה שמבטיח זמינות גבוהה של עבודה בשכר טוב לכל מי שמסיים קורס סופרי סתם.

קורסים נוספים לנוחיותכם:

תואר שני באבחון לקויות למידה

אבחון לקויות למידה, בדגש על לקויי שמיעה, הוא אחד התחומים החינוכיים החשובים בעולמנו כיום עבור מי שעובד בתחום החינוך, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על כל מה שנוגע ללקויות למידה וללקויי שמיעה, חינוך הוא שליחות. אי אפשר לעבוד בחינוך, עם כל המחויבות המפרכת והקשיים השונים הכרוכים בכך, מבלי לחוש שליחות אמיתית לתחום, והדבר משמעותי פי

קרא עוד »

לימודי רפואה

כל מה שרצית לדעת על לימודי רפואה מקצוע הרפואה נחשב, בצדק, לאחד המקצועות החשובים והיוקרתיים ביותר מאז ומעולם כאשר אנחנו חושבים על מקצועות יוקרתיים, שקשה להתקבל אליהם ובמידה רבה קשה גם להתנהל בהם באופן יום יומי, אחד המקצועות הראשונים ואולי העיקרי שקופץ לראשנו הוא מקצוע הרפואה. ואכן, מאז ומעולם רופאים נחשבו לדובדבן שבקצפת המקצועות החופשיים

קרא עוד »

עורך דין תעבורה

[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"] לימודי עורך דין תעבורה – כל מה שחשוב לדעת מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע שמושך אליו סטודנטים רבים. עריכת דין היא מקצוע מבוקש אשר בסיום הלימודים, רוב הסיכויים שתמצא בו תעסוקה.

קרא עוד »

חברת קייטרינג חלבי או מלצרות – היכן עדיף לעבוד בזמן לימודי תואר?

עסקי מסעדנות מטבעם מספקים מוצר אחד: אוכל. פשוט….. זהו שלא! אמנם המזון המוגש מהווה את הסיבה העיקרית בה בוחרים הסועדים לשבת במסעדה מסויימת או להזמין את הקייטרינג הספציפי לאירוע שלהם הרי שאם הצוות ההיקפי, משמע מלצרים, מנהלי משמרת, מנקים וכו', לא ינעימו את זמנם של הסועדים המסעדה או חברת הקייטרינג יאבדו את לקוחותיהם מהר מאד.

קרא עוד »